Yemek Kritiği: Neden?

İstanbul gibi heyecanlı bir metropolitanda yaşıyoruz, koşuşturuyoruz, cebelleşiyoruz. Bu deli şehirde yaşamanın zorluklarının yanı sıra, bir çoğumuzun burada yaşamayı tercih etmesinin sebebi ise kuşkusuz bize vaat ettiği olanaklar. İstanbul'un 2010 Kültür Başkenti seçilmesi klişesi bir yana, gerçekten de Türkiye'nin kültürel ve sosyal anlamda en dinamik şehri, İstanbul. Gezeni tozanı, dolayısıyla da yemeğe içmeye para harcayanı çok var. Hatta, işte size bir klişe daha, ben lisedeyken cumartesi günleri buluşacak hoş bir cafe zor bulurduk. Nişantaşında Goody's vardı, sonra Keyif açıldı da bir nebze rahatladık. Hele Taksim'deki ilk McDonalds'ı kim hatırlamaz?? Üniversitedeyken, ki bu Akmerkez öncesi bir dönemdi, yeni yeni Amerikan zincir lokantaları açılmaya başlamıştı: Pizza Hut, Kentucky Fried Chicken... Bütün bunları söylüyorum, ne kadar uzun bir yol aldığımızı hatırlatmak için... Şimdilerde ise , ne kadar yabancı isimli olsa da, Kitchenette ve the House Cafe gibi, oldukça başarılı yerli lokanta zincirleri açıldı. Ama yine de bu blogu açmamın en başlıca nedeni, bir çok şeyde olduğu gibi yemek kültüründe de şişme bir yoğunluk yaşamamız. Yani evet çeşit çok, isim çok ama ya kalite? Bir lokanta ne kadar pahalı ise o kadar iyi yemek veriyor demek değildir, bunu zorda olsa deneyimlerimizden öğrendik sanırım. İstanbulda yemeğe harcanan para ile karşılığında aldığımız yemek kalitesinin epey orantısız olduğunu düşünüyorum. Veee kötü yemeğe bu kadar para vermeyin diyorum. Seçici olun! Sadece görmek, görülmek istiyorsunuzdur o başka... Ama iyi yapılmış, kaliteli bir yemek ve servis almak istiyorsanız, hepimiz daha eleştirisel davranmalıyız. Bu blogla ben başladım deneyimlerimi paylaşmaya, siz de eleştirilerinizle katılabilirsiniz... Aslı arkadaşım Mangerie hakkında yazdı bile...

Sunday, March 14, 2010

Big Chefs

Ortam, dekorasyon mükemmel. İçeri girer girmez ısınıveriyorsunuz. Yemek kitabını andıran, harika fotoğraflarla bezenmiş menü hem iştah hem de beklentileri kabartıcı. Menüyü tetkik ederken, gerçekten ağzımız sulandı. Yemeklerin fotoğrafları oldukça profesyonelce çekilmiş. Menüdeki geniş seçenek bizi biraz şaşırttı. Big Chefs gibi bir isme sahip bir lokantanın daha gurme dolayısıyla da daha spesyalite bir menü ortaya çıkarmasını beklerdik. Halbuki Big Chefs'deki menü her telden çalıyordu. Birlikte gittiğim arkadaşım da bunu fark etmiş olacak ki, bunun iyiye işaret olamayacağını belirtti. Gerçekten de, menünün her bölümü ayrı bir spesyal mutfağı önerircesine zengindi. Yani çeşit çeşit etleri görünce, kendinizi Dükkan'da zannedebilirdiniz. Ya da Pasta kısmındaki seçenekler sizi İtalyan lokantasına gitmiş olduğunuz hissini uyandırabilirdi. O kadarla da kalınmamış, hint ve çin mutfağından da örnekler sıkıştırılmıştı. Önden ısmarladığımız appetizer samonlu avocado idi. Konuşmaya daldığımızdan geç kalındığını fark etmedik önce. Karnımız zil çalmaya başlayınca ise, sofraya ekmek ve zeytinyağ dahi henüz konulmadığını fark ettik. Şef garson da oldukça dikkatliydi ki, biz uyarmaya kalmadan kendisi gelip özür diledi ve samonlu avocado iki dakikada önümüzdeydi. Avocadonun olgunluğuna diyecek yoktu, ve tam kıvamındaydı. Ama üzerindeki samon parçacıklarının kıvamına bir anlam veremedim doğrusu. Pişmiş desem değil, smoked desem değil, iki arada bir derede çiğ ile hafif ateşte çevrilmiş kıvamındaydılar ve tarafımdan direkt kenara itildiler. Ismarladığım tavuk tikka ise tam bir düş kırıklığı idi. Hint tikka masala sosuna uzaktan yakından benzemeyen, mürdüm erikli bir de side sosu olan, fazla pişmiş yasemin pilavıyla gelen tavuğu aç olduğum için sonuna kadar yedim bitirdim. Sonuçta, kötü değildi ama tikka chichen da kesinlikle değildi!!
Kısaca Big Chefs, çeşitli mutfaklardan gurme seçenekler sunacağına, her mutfaktan orta karar biraz da özüne sadık kalınmadan tarifleri uygulayan, yemekleri açısından özelliksiz bir lokanta olmuş. Dediğim gibi yemekler kötü değil, ama beni tanıyan bilir, ben yemeğimin adı neyse onu yemeyi severim:-)Casual gece çıkmaları için tavsiye ederim, özel birşeyler beklememek kaydıyla. Yemek/kalite: 3 Yıldız
SS

1 comment:

  1. Ilk acildiginda populerligine kanarak gittim. Menudeki resimler ve gelen yemek arasinda hic bir benzerlik yok. Serviste basarisiz.

    ReplyDelete